sunnuntai 20. tammikuuta 2013

olen täällä

Olen ollut se tyttö, joka menee baariin tukka pystyssä ja eilisillan meikeissä, punaiset kynsilakat lohkeilleina ja ulvova susi korvassa. Mustissaan, paita rypyssä ja maiharit jalassa. Istunut baarijakkaralla, nojannut seinään ja sulkenut silmät, laulanut surullisia lauluja. Näyttänyt siltä, etten välitä, ettei minuun tartu mikään. Tajunnut, että siltä ehkä näytän monien mielestä.

Olen käynyt sokkotreffeillä ja unohtanut soittaa takaisin. Olen juhlinut bändinjätkien kanssa pitkin öitä. Juonut vallankumouksia koska käskettiin. Olen istunut viikonlopun kotona villasukat jalassa, joogannut ja syönyt luomujukurttia.

Olen matkustanut johonkin Suomeen ja miettinyt, missä on koti. Paikassa se ei kai koskaan ole vaan ihmisissä, mutta niin kauan kuin on yksin se voi olla missä vain.

Olen unohtanut yhden pojan. Ihastellut toista, jota en varmaan koskaan saa.

Olen kävellyt jäällä, antanut auringon häikäistä ja rakastunut talvivaloon vaikka se ei olekaan valkoista niin kuin Pariisissa.

Olen huolehtinut.  

Ei kommentteja: