tiistai 15. kesäkuuta 2010

cette fille, elle a peur

Minä pelkään pyörällä kaatumista. Minä pelkään vilkkuvia valoja. Minä pelkään portaita. Ja hissejä. Minä pelkään puhelimia. Minä pelkään tuntemattomia. Minä pelkään tuntemattomiin tutustumista. Minä pelkään menettämistä (tai häviämistä). Minä pelkään kiintymistä. Minä pelkään menneisyyttä. Minä pelkään tulevaa. Minä pelkään lähtemistä. Minä pelkään jumiutumista. Pelkään tyytymistä. Minä pelkään ilmapalloja. Pelkään väkivaltaisia ihmisiä. Pelkään humalaisia ihmisiä. Pelkään että minusta tulee juoppo. Pelkään sydänkohtauksia. Pelkään ambulansseja ja puhelimeen vastaamista iltakahdeksan jälkeen. Pelkään hymyillä valokuvissa. Pelkään päästää irti. Pelkään pitää kiinni. Pelkään väkijoukkoja. Pelkään että haisen pahalle. Pelkään lihovani. Minä pelkään laulaa yleisölle. Pelkään korkeita paikkoja. Pelkään ampiaisia ja käärmeitä ja rottia. Pelkään nöyryytystä. Pelkään kontrollin menettämistä. Minä pelkään valepukuja ja vuoristoratoja. Pelkään mennä nukkumaan. Pelkään unettomuutta. Pelkään painajaisia joita näen jos nukun liian pitkään. Pelkään metrolaitureita. Ja Châtelet’n metroportteja. Minä pelkään suunnitelmia. Minä pelkään eksymistä suurkaupungeissa. Ja pienissä kaupungeissa. Ja kylissä. Minä pelkään levittää siipeni. Minä pelkään, että poltan siipeni. Minä pelkään, että poltan kieleni. Minä pelkään sanoa ei. Minä pelkään sanoa kyllä. Minä pelkään sanoa paljon mitään. Minä pelkään sanoa minä rakasta sinua. Minä pelkään kuulla minä rakastan sinua. Minä pelkään, ettei minulle kerrota kaikkea. Minä pelkään kertoa mitään. Minä pelkään teinejä. Minä pelkään odottamista. Minä pelkään asunnon ostamista. Eilen muistin, että kotona minun keittiöni on vihreä ja se sai minut suunniltani. Minä pelkään, etten koskaan saa lapsia. Minä pelkään, että tulen vahinkoraskaaksi. Minä pelkään kutsumista. Minä pelkään kutsuihin vastaamista. Minä pelkään puhua ääneen. Minä pelkään, ettei kukaan kuule. Minä pelkään sovituskoppien peilejä. Minä pelkään sinua. Minä pelkään minua. Minä pelkään lopettaa tämän listan kirjoittamista. Juuri nyt olen kauhuissani.

6 kommenttia:

Odelma kirjoitti...

Kyllä se siitä.

Ehkä voit koettaa olla olematta kauhuissasi siitä, että olet kauhuissasi. Olet vain kauhuissasi nyt, siinä kaikki.

Minusta on hyvä tuntea.

Riikka kirjoitti...

minun naapurini sanoi sunnuntaina, että ensimmäinen asia mitä hän ajatteli minut nähdessään, oli se, että tuo tyttö pelkää. se on kyllä psykologi ja vähän sellainen kuin ne ovat, mutta minä en silti haluaisi olla se tyttö. minä haluaisin osata tuntea pelotta.

Tiina kirjoitti...

Teki mieli kommentoida tähän että "pöö!", mutta ehkä se olisi ollut vähän huono vitsi.

Riikka kirjoitti...

oikeastaan mua nauratti tiina aika paljon, ja se on hyvä koska tää päivä oli melkein yhtä huono kuin eilinen ja eilinen oli tosi huono päivä, koska sitä ei pelastanut ees jalkapallon pelaaminen. ja voi olla, et tää päivä oli silti viel huonompi.

estelle kirjoitti...

Ilmapalloja pelkään vain jos ne ovat vaarassa poksahtaa. Eksymistä en harrasta. Teinejä en pelkää, jos juttelen niiden kanssa, muuten kyllä.

Nyt lähden hakemaan apteekista lääkettä paniikkikohtauksiin. Pelkään uusia lääkkeitä.

Riikka kirjoitti...

joskus vielä mekään ei pelätä.

viimeiset päivät olen ollut ratkeamassa joka suuntaan. tässä on se kohta, se "nyt tai ei koskaan" -kohta. ja mä aion olla nyt.