maanantai 17. joulukuuta 2012

metrossa

Hakaniemen laiturilla sunnuntaiaamuna katselen poikaa, jolla on kirkkaansiniset varsilenkkarit ja samanvärinen pipo. Se on kaunis ja meinaan sanoa: sinulla on hienot kengät.

Siilitien ja Itäkeskuksen välissä katson sitä silmiin.

Ostoskeskuksen liukuportaissa joku henkäisee korvanjuuressa Moi! ja minä meinaan säikähtää kuoliaaksi. Se poika, kysyy pehmeästi suomea murtaen minun puhelinnumeroani ja minä vain nauran. Enhän minä edes tunne sinua, sanon ja se vastaa ei se haittaa, voitaisiin tutustua, pikkuhiljaa. Kerron sille nimeni, työpaikkani enkä sitten muuta. Se sanoo etsin sinut vielä ja toivottaa hyvää työpäivää.

Voi kunpa minulle joskus kävisi niin! Että joku kaunis katsoisi kadulla, sanoisi jotain, veisi jonnekin.

2 kommenttia:

nuunis kirjoitti...

tääkin vähän itketti mua tänään, koska just jotain tällästä pitäisi tapahtua balanssin tähden, niinkun all the way.

Riikka kirjoitti...

voi ei, et itkisi!

tällaista pitäisi kyllä tapahtua. ja sitten kun se tapahtuu, siihen pitäisi tarttua. vaikka ihan vaan siksi, "ettei tällaista koskaan tapahdu mulle".