keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

normipäivä

herään liian myöhään
kello on jo yksitoista
taivaalta sataa jotain valkoista
lunta tai räntää
ei se mitään
nyt on kevät
laitan tennarit kuitenkin

luennolla
analyysi on ihan hyvä
opettaja sanoo
että sen voisi vaikka julkaista
joo, tein sen darrassa
yhtenä sunnuntaiaamuna
lähetetään lehteen vaan
sen olen yliopistossa oppinut
aina se menee hyvin

minulla on nälkä
mennäänkö ravintolaan syömään
mä oon pa
ei oo rahaa
mutta ehkä lounareita
mennään vaan
jonnekin
missä on halpaa ja hyvää
ysibaari voisi olla sellainen
ootko kuullut siitä joskus

otan valkkaria
tai ehkä punkkua
24 senttiä
molemmille jaloille
viini maksaa enemmän kuin ruoka
se on aina hyvä

mennäänkö pois
täällä on jonoa
mennäänkö vielä baariin
erottajalle
yksille vaan
vedetään hillityt perseet
otetaan lasi viiniä
ja vielä yhdet bisset
nyt tekisi mieli soittaa sille
kauniille lökäpöksypojalle
en soita kuitenkaan

otetaanko vielä lasilliset
nyt voitais mennä baariin
tiistaikännit
äiti soittaa: tuletko pääsiäisenä?
ehkä, saattaa olla koulujuttuja
katsotaan

ota vielä lasillinen
minne sitten mennään
redrum on kiinni, on tiistai
mennäänkö mollyyn?

ai narikka, ei meillä oo rahaa
höylätään tiskillä
hoegaarden ja palvelumaksu
minkä ikäisiä neidit on?
kakskytviis ja kakskytneljä
ok, menkää sitten vaan
ei tarvii näyttää papereita

mä oon kosovosta
sä oot kaunis
onko sulla poikaystävä?
ei, mulla on tyttöystävä
lesbokortti toimii aina

mennäänkö jo?
huomenna on töitä
juna menee
huomenna kulta baariin taas

minne söpöläiset nyt jo menee?
luovutatteko jo?
onko huomenna koulupäivä?

ei, huomenna on työpäivä
normipäivä.

tällaista on ehkä olla nuori.

Ei kommentteja: