torstai 20. kesäkuuta 2013

helppoon

Yritän leikitellä, mutta ei, ei. Enhän minä ole sellainen tyttö. Minä jään hipaisusta kiinni kepeisiin sanoihin, anteliaisiin hymyihin, aavistuksen liian pitkiin katseisiin.

Minä hyppään jyrkänteeltä, oi! Minä hyppään ilman varjoa. Minä astun pedon pesään ja pedon kitaan, huolettomasti astun. Ja vaikka siinä miehessä kaikki vilkuttaa ja kirkuu punaista valoa, minä juoksen suoraan päin!

Kun vapaailtana joku soittaa kelloja, heittää kiven ikkunaan, viheltää. Sydän hypähtää kurkkuun ja minäkin melkein hypähdän.

Niin helppoon minä menen.

1 kommentti:

Hipsu kirjoitti...

Niin se on, helppo helppoon mennä joskus. Syöksyä päin ja hypätä, oikein jysähtää ja kolahtaa. Joskus sitä toivoisi, että olisi helppoa myös jäädä kiinni ja olla. Mutta se onkin jo vaikeampaa sitten.

Hyvää minttumaariaa!